مدیر عامل شركت متروی تهران خبر داد

شرح جزییات ساخت خط ۹ متروی تهران و اعلام ایستگاه های تبادلی

شرح جزییات ساخت خط ۹ متروی تهران و اعلام ایستگاه های تبادلی

فوری خرید: مدیر عامل شرکت متروی تهران در مورد جزییات راه اندازی خط 9 مترو توضیحاتی ارائه نمود.


مسعود درستی در گفت و گو با ایسنا، در مورد جزییات ساخت خط ۹ متروی تهران، اظهار داشت: خط ۹ متروی تهران حدود ۵۲ کیلومتر با ۳۷ ایستگاه خواهد بود و شاخه شرقی و غربی دارد و یک ال(L) برعکس است و با خط راه اندازی و تکمیل خط ۱۱ مترو یک رینگ کمربند بیرونی تر از خط ۶ و ۷ است و با تکمیل دو خط ۹ و ۱۱ حلقه مترو بزرگترخواهد بود.
وی با اعلان اینکه خط ۹ مترو تقاطع با خط ۶ در ایستگاه دولت آباد دارد، اضافه کرد: خط ۹ مترو با خط ۸ در محور خاوران، با خط ۷ مترو در امتداد محور بسیج و محلاتی، با خط ۴ در امتداد محور نبرد و پیروزی، با خط های ۸ و ۲ مترو در امتداد محور آیت و شهید سلیمانی، با خط ۳ در امتداد محور صیاد شیرازی، با خط ۱ مترو در امتداد محور حقانی، با خط ۶ مترو در امتداد محور همت و کوهسار، با خط ۱۰ مترو در امتداد محور همت و المپیک و با خطوط تهران-کرج و ۱۱ مترو نیز در محدوده ایستگاه چیتگر ایستگاه تبادلی خواهد داشت.
درستی اضافه کرد: خط ۹ متروی تهران از ایستگاه متروی چیتگر واقع در خط ۵ متروی تهران (صادقیه - کرج و گلشهر) شروع و با عبور از بلوار کوهک واقع در منطقه ۲۲ وارد بزرگراه آیت الله مهدوی کنی شده و در ضلع جنوب غربی تقاطع بزرگراه شهید همت و بزرگراه مهدوی کنی با ایستگاه متروی آیت الله مهدوی کنی در خط ۱۰ متروی تهران متقاطع شده و در حرکت به سمت شرق وارد بزرگراه شهید همت می شود.
وی افزود: خط ۹ در ایستگاه متروی شهران از بخش شمالی خط ۶ متروی تهران متقاطع بوده و با عبور تقاطعی از توسعه غربی خط ۴ متروی تهران در ایستگاه متروی چهارباغ در تقاطع ضلع جنوبی بزرگراه همت و شمال میدان چهارباغ جنت آباد بوسیله خیابان پارک واقع در ضلع شرقی محله پونک و بلوار همیلا به سمت بوستان نهج البلاغه و بوسیله بلوار ایوانک محله شهرک غرب با عبور از بخش غربی خط ۷ متروی تهران در تقاطع ایستگاه متروی میدان صنعت از بلوار ایران زمین و خیابان ملاصدرا و عبور از میدان ونک وارد بزرگراه شهید حقانی می شود.
بگفته درستی، همین طور با عبور تقاطعی از ایستگاه متروی شهید حقانی واقع در خط ۱ متروی تهران وارد خیابان کوشا در محله کتابی شده و با راه اندازی سه ایستگاه در محل میدان جوانان، تقاطع خیابان پاسداران و شهید گل نبی، خیابان فرخی یزدی محله ضرابخانه بصورت متقاطع از خط۳ متروی تهران در ایستگاه متروی شهید زین الدین رد می شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران اضافه کرد: خط ۹ متروی تهران در ادامه در ضلع جنوبی بزرگراه شهید زین الدین با راه اندازی دو ایستگاه در میدان ملت محله مجیدیه شمالی و انتهای خیابان شهید کرد در ضلع غربی بزرگراه امام علی به سمت جنوب شرق متمایل خواهد شد و از اراضی ما بین محله شمیران نو و کوهک عبور و با راه اندازی یک ایستگاه در بلوار هنگام مقابل اداره مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وارد خیابان شهید آیت شده و با عبور از بزرگراه رسالت در تقاطع ایستگاه متروی سرسبز واقع در خط ۲ متروی تهران و به عنوان ایستگاه ابتدایی بخش شمالی خط ۸ متروی تهران به سمت محله نارمک و میدان نبوت از خیابان دماوند عبور و از میدان امامت و محله نیروی هوایی در تقاطع خیابان پیروزی بصورت متقاطع بخش شرقی خط ۴ متروی تهران، ایستگاه متروی نبرد را پشت سرگذاشته و وارد محله چهارصد دستگاه و خیابان نبرد شده و با راه اندازی یک ایستگاه در تقاطع بلوار پاسدار گم نام به سمت ابتدای بزرگراه شهید محلاتی سیر می نماید.
وی تاکید کرد: خط ۹ همین طور در بخش شرقی خط ۷ متروی تهران بصورت ایستگاه تقاطعی در ایستگاه متروی بسیج وارد بزرگراه بسیج شده و در ضلع جنوب شرقی میدان بسیج (سه راه افسریه) با ایستگاه دوم بخش جنوبی خط ۸ متروی تهران متقاطع شده و از مسیر جاده خاوران وارد محله مشیریه شده و با طی مسیر و راه اندازی یک ایستگاه در بلوار صالحی این محله به سمت ضلع غربی بزرگراه امام علی سیر نموده و در تقاطع با ایستگاه متروی دولت آباد بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران به انتها مسیر خود می رسد.
وی با اعلان اینکه شروع ساخت خط ۹ مترو از زمان مدیریت بنده در شرکت مترو در دستورکار قرار داشت و عاقبت پیگیری ها نتیجه داد و آماده کلنگ زنی راه اندازی این خط هستیم، اظهار داشت: خط ۹ متروی تهران از روی خط ۵ در ایستگاه چیتگر شروع می شود.
درستی در مورد مدل مالی ساخت خط ۹ مترو نیز با اشاره به حضور شرکت چینی برای ساخت این خط مترو تاکید کرد: شرکت چینی از شهرداری تهران پیش پرداختی نمی خواهد و تنفس خوبی برای شروع همزمان خطوط برای شهرداری تهران وجود دارد تا پس از آن شهرداری بصورت نقد و غیر نقد هزینه ها را پرداخت می کند.
وی با اعلان اینکه چینی ها نقشی در ساخت ندارند و مهندسان و کارگران ایرانی خط ۹ مترو را خواهند ساخت، اظهار داشت: البته شرکت چینی در تجهیزات غیر بومی علاقه دارند که تجهیزات را از چین بیاورند.








منبع:

1403/02/21
14:48:04
5.0 / 5
432
تگهای خبر: كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
فوری خرید